Kartony z nadrukiem to jeden ze sposobów, aby zapaść w pamięć klientom Twojego sklepu. Klienci, silniej zapamiętują markę, gdy otrzymują produkty zapakowane w pudełka kartonowe z niestandardowym nadrukiem. Sklep, który wysyła przesyłki w standardowym opakowaniu, nie wykorzystuje olbrzymiego potencjału.

Kartony fasonowe z nadrukiem to darmowa przestrzeń reklamowa.

Wystarczy spojrzeć na opakowania tekturowe bez nadruku. Są estetycznie wykonane, ale jednak nie robią większego wrażenia. Ponadto tracimy bezcenną powierzchnię reklamową jaką dają pudełka wysyłkowe. To wielka szkoda!

Pudełka kartonowe bez nadruku są estetyczne i schludne
Pudełka wysyłkowe bez nadruku nie przykuwają uwagi tak jak pudełka z nadrukiem.

Pudełka kartonowe to świetne miejsce na reklamę. Klient, który odbierze zamówienie, na pewno zwróci uwagę na opakowanie. Dlatego warto nadrukować na zewnętrznej stronie opakowania przynajmniej logo Twojej firmy.

Twoje logo i kolory marki są ważnymi elementami tożsamości Twojej marki. Pomagają też stworzyć połączenie między klientami a Twoją marką. Dzięki temu łatwiej będzie im rozpoznać Twoją markę. 

Spójne kolory i elementy marki pomagają zwiększyć rozpoznawalność marki o 80%. A spójne budowanie marki we wszystkich kanałach może zwiększyć przychody o 23%. Jednym z tych kanałów jest opakowanie produktu.

Pudełka z nadrukiem przykuwają uwagę klientów
Pudełko fasonowe bez nadruku i z logo firmy. Różnicę widać gołym okiem.

Pudełka kartonowe z nadrukiem są świetnym sposobem, aby nawiązać komunikację z klientem. Oprócz logo możesz także wydrukować na opakowaniu krótki komunikat. Jeśli nie masz pomysłów, to wystarczą cztery proste słowa: „Dziękujemy Ci za zakupy”.

Pudełka kartonowe pozwalają na budowanie relacji z klientami
Źródło: kusculture.com

Pudełka wysyłkowe z własnym nadrukiem to sposób, aby wzmocnić swoją markę.

Pomyśl o swoich wartościach i o tym, dlaczego klienci wybierają Twoją firmę. To idealny sposób, aby znaleźć kolejne pomysły na nadruk. Chodzi o nadruk, który wywoła pozytywne emocje u Klientów i pomoże Ci wyróżnić swoją markę.

Możesz wydrukować na opakowaniu przyjazną, osobistą wiadomość, która pomoże Ci przedstawić Twoją historię. Krótkie, przemyślane treści pokażą klientom, jak bardzo zależy Ci na ich doświadczeniu.

Świetnym przykładem jest sklep koszulkowo.com. Można kupić w nim koszulki, bluzy, kubki lub torby z samodzielnie zaprojektowanym, lub wybranym przez siebie nadrukiem. Marka wydrukowała na opakowaniu swoich produktów bardzo oryginalny komunikat:

Zanim zaczniesz… usiądź i pomyśl. Nie otwieraj pochopnie. Myślisz: „Pudełko, fajnie to wymalowali…”
To nie jest pudełko. Trzymasz w rękach ciało, które skrywa duszę. Patrzysz na doczesną powłokę, która zawiera w swym wnętrzu to, co kochamy. Itd.

Pudełko z oryginalnym tekstem
Źródło: blog.koszulkowo.com

Michał Górecki z koszulkowo.com mówi, że ta drobna zmiana przyniosła sklepowi fantastyczne efekty: “Okazało się, że te pudełka żyją własnym życiem. Ludzie je uwielbiają, robią im zdjęcia i wrzucają na Instagrama!”.

Jest wiele sposobów, aby przykuć uwagę klienta. Wystarczy tylko podejść do zadania nieszablonowo i zrobić coś inaczej niż inni. Wszyscy przyzwyczailiśmy się, że wszelakie instrukcje obsługi drukowane są na kartce papieru. Okazuje się, że można to zrobić inaczej. Instrukcje to oryginalny projekt nadruku na kartony z nadrukiem.

Instrukcja na opakowaniu kartonowym to świetny sposób, aby wyróżnić markę
Źródło: terrencewoodgate.com

Dzięki atrakcyjnej grafice pudełko zyskuje na wyglądzie. Klienci dostrzegają i doceniają innowacyjne podejście producenta. Takie odkrycie wpływa pozytywnie na wizerunek firmy i zapisuje się na długo w pamięci klienta. Może to również mieć wpływ na decyzje zakupowe w przyszłości.

Rośnie także prawdopodobieństwo, że więcej klientów przeczyta instrukcję, gdy jest wydrukowana na pudełku. Gdyby była dostarczona w tradycyjnej formie, nie jedna osoba wyrzuciłaby ją od razu do kosza. Być może niektórzy klienci pochwalą nawet to oryginalne podejście firmy w mediach społecznościowych.

Kartony z nadrukiem robią furorę w social mediach.

Opakowania z nadrukiem są często źródłem wielkiego sukcesu marki. Trudno w to uwierzyć na początku tej drogi. Przyznaje się do tego wielu właścicieli sklepów, którzy kiedyś nie wierzyli, że opakowanie odgrywa tak dużą rolę. Dzisiaj już to wiedzą.

Podobnie było w przypadku CoffeeDesk.pl – sklepu internetowego, w którym możemy kupić kawę, herbatę i różne akcesoria do ich parzenia. Łukasz Wichłacz ma pełną świadomość, co wpłynęło na sukces sklepu:

Od momentu wprowadzenia nowych kartonów i rysunków otrzymujemy ogromną ilość treści w social mediach, zarówno na Facebooku, Twitterze i Instagramie. Klienci sami chętnie wrzucają zdjęcia ze swoimi kartonami i ich zawartością. Co więcej, dostajemy takie „pochwały” także bezpośrednio na maila czy telefonicznie.

Pudełka z oryginalnym tekstem wzbudzają emocje klientów
Źródło: coffeedesk.pl

Marka dostarcza swoim klientom maksimum radości. Gdy klient otwiera taką paczkę, czuje się tak, jakby otwierał miły prezent od bliskiej osoby. Na większości paczek sklep nakleja dodatkowo kolorowe rysunki z uroczymi zwierzakami. Do środka wkłada odręcznie podpisane listy. To sprawia, że w mediach społecznościowych sklepu roi się od wpisów w stylu: „Poprawiliście mi nastrój” lub „Zrobiliście mi dzień, Dziękuję Wam!”.

Sklep cooffedesk.pl trzyma się swojej strategii i przynosi im to wyśmienite efekty. Kartony z nadrukiem są hasłem przewodnim ich oryginalnej akcji sprzedażowej. Z okazji Dnia Kota sklep zakomunikował swoim klientom promocję pod hasłem: „Kawa dla mnie, PUDEŁKO dla kota”. Odzew klientów przerósł najśmielsze oczekiwania pomysłodawców.

Kartony z nadrukiem są ważnym elementem strategii marketingowej
Źródło: coffeedesk.pl

Kartony z nadrukiem nakręcają marketing szeptany.

Każda informacja w mediach społecznościowych jest dla sklepu bezcenną reklamą. Taka wzmianka ma podwójną wartość. Gdy na profilu Twojego sklepu jest wiele wpisów lub komentarzy, to znaczy, że Twoja firma cieszy się zainteresowaniem klientów. Dzięki temu Twój profil ma szansę na jeszcze większe zasięgi.

Marketing szeptany, czyli treści generowane przez klientów w mediach społecznościowych są trudne do osiągnięcia. Klienci dzielą się swoimi opiniami tylko wtedy, jeśli darzą markę zaufaniem i sympatią. Marka musi więc wykonać jakiś ruch w stronę klienta, aby zasłużyć na jego zaufanie. Oryginalne opakowanie to jedno z takich posunięć. Warto zainwestować w taką reklamę, ponieważ aż 74% konsumentów przyznaje, że opinie, które znajdują w Internecie mają wpływ na ich decyzję o zakupie.

Pudełka z nadrukiem dają nieograniczone możliwości kreacji.

Rynek e-commerce rozwija się dynamicznie jak mało kiedy. Analitycy Santander Bank Polska obliczyli, iż udział e-commerce w handlu detalicznym w 2020 r. wyniesie ok. 8% (5,4% w ub. r.). Z raportu Global Ecommerce 2020 wynika natomiast, że najwyższy wzrost sprzedaży w kanale e-commerce odnotuje Europa Środkowo-Wschodnia – o 21,5%. Portal PMR szacuje, że w Polsce wzrost ten wyniesie 26% w ujęciu r/r.

Z drugiej strony rośnie również konkurencja. Z tego właśnie powodu warto szukać wszelkich sposobów, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Przykłady, które opisaliśmy w tym artykule, a także inne opinie naszych klientów, pokazują, że kartony z nadrukiem to coś więcej niż tylko sposób na dostarczenie produktu.

Wystarczy wydrukować na opakowaniu intrygujący tekst, aby wzbudzić emocje klientów i zachęcić ich do wstawiania komentarzy na Twoim profilu społecznościowym. Jeśli przekaz trafi do odbiorców, to niektórzy być może zamieszczą nawet w mediach społecznościowych zdjęcia Twoich niestandardowych opakowań. Opakowania mogą więc być trampoliną dla Twojego sklepu i dla Twoich zysków.

Dlaczego warto zainwestować w oryginalne kartony z nadrukiem?

Jest bardzo wiele powodów, aby zainwestować w oryginalne opakowanie z nadrukiem. Warto przypomnieć te najważniejsze.

  • Klienci zwracają uwagę na wygląd opakowania, w jakim sklep dostarcza swoje produkty.
  • Klienci doceniają pomysłowość sklepu i troskę o detale.
  • Dobrze zaprojektowane opakowanie przykuwa uwagę klienta i wzbudza pozytywne emocje. 
  • Estetyczne pudełko z logo firmy wzbudza zaufanie klienta.
  • Klient natychmiast rozpozna, kto jest nadawcą przesyłki.
  • Oryginalne opakowanie pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.
  • Klient, który zwróci uwagę na Twoją markę prawdopodobnie dokona kolejnych zakupów w Twoim sklepie.
  • Atrakcyjne pudełko wpływa pozytywnie również na ocenę produktu. Klient będzie miał miłe wspomnienie o całym procesie zakupowym.
  • Klienci chętnie dzielą się swoimi emocjami w mediach społecznościowych.
  • Każdy post czy zdjęcie Twojego opakowania to bezcenne rekomendacje dla sklepu. 
  • Każdy post czy zdjęcie może przyciągnąć do Twojego sklepu nowych klientów, a zatem przynieść Ci dodatkowe wpływy.

Mamy nadzieję, że zainspirują Was te pomysły. Jeśli jeszcze nie wykorzystujecie ich w swoim sklepie, to być może teraz zmienicie zdanie. Produkujemy opakowania od wielu lat. Chętnie pomożemy Ci zaprojektować oryginalne pudełka z własnym nadrukiem we własnym sklepie.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *